مصاحبه آرشیو خبر ها
اسطوره رقیب، الگوی فوتبالی خرید جدید یووه!

اسطوره رقیب، الگوی فوتبالی خرید جدید یووه!

 

دیوید مولر یکی از وکلای آژانس نقل و انتقالاتی Wassermann Group است؛ مردی که در پشت‌صحنه انتقال وستون مک‌کنی از شالکه به یوونتوس نقشی کلیدی بر عهده داشت. با اینکه 4 سال از قرارداد این هافبک 22 ساله با آبی‌پوشان گلزن‌کرشن باقیمانده بود او با راهنمایی‌های مولر و بستن قراردادی قرضی (با بند خرید) رهسپار تورین شد تا نخستین بازیکن آمریکایی تاریخ بیانکونری و چهارمین یانکیِ تاریخ رقابت‌های سری A لقب بگیرد. شماره 14 جدید یووه همچنان نگاه‌های کنجکاو و جستجوگر زیادی را معطوف به خود می‌بیند و با اینکه نمایش‌هایی امیدوارکننده در تمرینات و دیدارهای تدارکاتی یووه از خود نشان داده اما همچنان زیر ذره‌بین کارشناسان و طرفداران سختگیر بانوی‌پیر است. پیش از این در Juventus.iR دیدگاه‌های کارشناسان، هم‌تیمی‌های قبلی وستون و حتی بازیکنان سابق یووه در خصوص او را خواندیم. این‌بار نیز مولر، از انگیزه‌های موکلش در پیوستن به یوونتوس و هدف‌گذاری‌ها و چالش‌هایی که مک‌کنی در پیوستن به قهرمان 9 دوره اخیر سری A با آن مواجه خواهد شد می‌گوید.

 

 

نظر وستون در مورد ماجراجویی جدیدش در یوونتوس چیست؟

 

وستون این تجربه را بسیار دوست دارد و روز به روز نیز بر اشتیاقش افزوده می‌شود. او از آن بازیکنانی است که همیشه رقابت و چالش را دوست دارد. حضور در یووه رویایی است که برای وستون به حقیقت پیوسته؛ مطمئنم او در یووه به بازیکن بهتری تبدیل خواهد شد. فعلاً که در تمرینات یووه حسابی خودش را نشان داده و این حقیقتاً مایه خوشحالی است.

 

اهداف او در نخستین فصل حضورش در یوونتوس چیست؟

 

طبیعتاً بیش از هر چیز دیگر علاقه‌مند است که بازی کند. دست‌کم تا این لحظه که اعتماد به نفس کافی برای رسیدن به این هدف و دست و پا کردن جایگاهی ثابت در ترکیب تیم را دارد. وستون دوست دارد به نقطه‌ای برسد که جزئی از یازده مردی باشد که به زمین می‌آیند. به هرحال مک‌کنی به لیگی جدید پیوسته و فعلاً نکته مهم برای او سازگار شدن سریع در آن است.

 

مک‌کنی به تازگی در مصاحبه‌ای گفته: «فرانچسکو توتی الگوی من است!» جدا از اسطوره بودن او به عنوان یکی از رقبای یووه، واقعیت این است که پست وستون و قهرمانش تفاوت‌های زیادی با هم دارند؟

 

درست است که پست آنها با هم متفاوت است اما وستون خودش را صرفاً یک شماره 6 ساده نمی‌بیند. او بازیکنی است که اگر در زمین محدود شود، نمی‌تواند خصوصیات و توانمندی‌‎هایش را به خوبی نشان دهد. مک‌کنی قادر به ایجاد عمق در دفاع رقیب است، درگیرانه در زمین بازی می‌کند و مناطق زیادی از زمین را پوشش می‌دهد. حتی پاس‌های او هم می‌تواند کمکی کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش باشد. وستون تمام ویژگی‌های یک 8 مدرن را دارد و جدا از این در مسیر رشد نیز قرار داد. فراموش نکنیم او فقط 22 سال دارد و بیشتر هافبک‌های میانی معمولاً تا 25 سالگی فرصت برای رسیدن به دوران پختگی و اوج را دارند.

 

‌او توسط یکی از بزرگ‌ترین هافبک‌های تاریخ فوتبال هدایت خواهد شد. متقاعد کردن چنین مربی‌ای قطعاً کاری دشوار است.

 

بله. اتفاقاً همه ما از اینکه او زیرنظر یکی از بزرگ‌ترین هافبک‌های تمام دوران‌ها تمرین می‌کند بسیار هیجان‌زده هستیم. معتقدم زیر نظر پیرلو تغییراتی بنیادین در اهداف و ذهنیت فوتبالی‌اش ایجاد خواهد شد. با ویژگی‌هایی که از مک‌کنی سراغ دارم، مطمئنم که می‌تواند نظر پیرلو را به خود جلب کند.

 

تعداد اندکی از بازیکنان آمریکایی را در فوتبال ایتالیا به خاطر می‌آوریم؛ وستون نیز اولین بازیکن تاریخ باشگاه یوونتوس است.

 

یوونتوس یکی از 5 باشگاه برتر جهان است و وسعت طرفداری از این باشگاه در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد است. او می‌داند که نماینده ملتش در باشگاهی بزرگ است و فراموش نخواهد کرد که چشم‌های زیادی از هم‌وطنانش به عملکرد او در این تیم دوخته شده است. همین موضوع می‌تواند عاملی مهم و سرنوشت‌ساز بر میزان موفقیتش در یوونتوس باشد.

 

آنطور که اطلاع یافته‌ایم به جز یوونتوس؛ لستر سیتی، موناکو و ساتهمپتون نیز از شما جویای شرایط او برای آغاز مذاکرات شده بودند. چرا او یوونتوس را انتخاب کرد؟ انگیزه او چه بود؟

 

وقتی یوونتوس شما را می‌خواهد دیگر نیازی نیست سوال دیگری از خود بپرسید و تردیدی به دل راه بدهید. آنها یکی از 5، 6 تیم برتر جهان هستند. وستون دوست دارد اثری ماندگار از خودش در فوتبال ایتالیا بر جای بگذارد و به یوونتوس کمک کند تا در ایالات متحده آمریکا بیش از پیش شناخته شود و طرفدار جذب کند.

 

با تشکر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: